Kommit igång..


Har planerat nu i två dagar att jag ska börja blogga, bara för att ha något att göra på dagar som denna, när man varken har jobb eller skola, och så när man väl betalat $3 för internet så får man hjärnsläpp och vet inte vad man ska skriva om.

Aja, huvudsaken är väl att jag kommit igång.

Sitter här mitt i Sydney på mitt hostel och dricker Roys varma choklad, måste nog säga att det är den godaste varma chokladen jag någonsin druckit. Jag har bott här på hostellet i 7 veckor nu, flyttade hit pga att lägenhetn vi hade vart för dyr.. ($500 i veckan!!) och så var den så långt ifrån Sydney city så man vart trött på att pendla varje gång man ska till jobbet och skolan. Jag skulle egentligen flytta in i en egen lägenhet här i Kings Cross men ville inte binda upp mig på ett sex månaders kontrakt, för ska nämligen åka tillbaka till Sverige i September. Har varit här i Australien i allt som allt 14 månader, och har njutit i fulla drag av allt Sydney har att erbjuda. Det bästa med Sydney är att det finns alltid någonting att göra.

Idag var det meningen att jag skulle kika in på Paddy´s market, en stor inomhus marknad där dom säljer allt från smink till billiga märkeskläder. Jag tycker det är så mysigt att gå runt där och kolla på alla små prylar (hello kitty prylar, buddha statyer etc.) Jag brukar alltid komma hem med en påse full av saker när jag varit där. Fast idag skulle jag dit för att byta en Ed Hardy tröja som jag köpte där, den var för gul för mig, så ska byta den till en brun. Men iallafall, om ni någonsin kommer till Sydney så rekomenderar jag att besöka Paddy´s.

Det vart lite skrivet idag i allafall. Nu ska jag iväg till The Bourbon (en mysig bar/restaurang) och äta lunch.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0