Dagen efter..

höga hus får en att känna sig liten


Vaknade för någon timme sen, lördag morgon och solen skiner ute, fast jag har ingen som helst lust att gå ut. Igår kväll gick jag ut med gänget, eller meningen var att jag skulle gå ut. Jag ringde min pojke (tro det eller ej, men vi har varit ifrån varandra i 6 månader och är fortfarande tillsammans, kärlek!!) i Sverige för att berätta mina planer, men ta mig fan vilket utbrott han fick, ´Linda du super fan varje dag!!´ efter 20 minuters skrik så tog mina pengar slut.. och jag bestämde att jag ska ut i vilket fall.. Och visst, jag erkänner, jag jobbar i en bar, och när man ser folk supa och ha kul så blir man sugen på det själv.. Och om ens chefer släpper en hem tidigare så är det ju ganska stor risk att man går ut. Vet inte hur andra funkar, men kan säga att jag sjäv är så. Fast jag har inte på något sätt nått alkohol problem,absolut inte, för jag kan faktiskt kontrollera det.
Men så när vi väl kommer till Madam Debiers (nattklubben) så var det inte lika kul längre, totalt nedstämd och deprimerad så gick jag hem igen, vilket jag är ganska glad över, (tack Jesper!) för nu sitter jag är och ler mot mina vänner som sitter där, bakfulla och ångerfulla.


Ikväll har vi ´rooftop BBQ´ det är när vi samlar ett stort gäng och sitter på taket och grillar och dricker. Mysigt men kallt!! Förra lördagen satt jag där med tre tjocktröjor och en filt, fy satan vad jag frös. Hoppas det blir varmare ikväll. Jag ska dit och käka inte dricka. Har massa saker att göra imorgon, och orkar inte vara bakfull när jag gör dom. Nu ska jag iväg till Roys och möta Annica, min fd. lägenhets kompis.

håll huvudet kallt!... (ärligt talat så vet jag inte ens vad det betyder)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0